HRADY A ZÁMKY HISTORICKÁ MISTA CÍRKEVNÍ PAMÁTKY PAMÁTKY UNESCO HOME PAGE HOME PAGE 15 KRKONOŠE 14 SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO 13 STŘEDNÍ MORAVA 12 JIŽNÍ MORAVA 11 VYSOČINA 10 VÝCHODNÍ ČECHY 09 ČESKÝ RÁJ 08 ČESKÝ SEVER 07 SEVEROZÁPADNÍ ČECHY 06 ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ 05 PLZEŇSKO 04 ŠUMAVA 03 JIŽNÍ ČECHY 01 PRAHA 02 OKOLÍ PRAHY PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY KONGRESOVÁ TURISTIKA AKTIVNÍ DOVOLENÁ PŘÍRODA LÁZNĚ 14 SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO 13 STŘEDNÍ MORAVA 12 JIŽNÍ MORAVA 11 VYSOČINA 04 ŠUMAVA 03 JIŽNÍ ČECHY
Čtvrtek 28.03.2024
 

SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO
Vyhledávací centrum
Rejstřík regionu
Databanka akcí
Dopravní přístupnost
Destinační management
Příroda a její ochrana
Biosférická rezervace UNESCO
Chráněná krajinná území
Přírodní zajímavosti
Jeskyně a propasti
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naučné stezky
Památky a zajímavosti
Památky UNESCO
Památky a architektura
Církevní památky
Hrady a zámky
Kultura, zábava, sport
Kultura a zábava
Sport a relaxace
Zimní sporty
Aktivní dovolená
Folklor a tradice
Etnografický region
Etnografický subregion
Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Turistika a volný čas
Agroturistika
Pěší turistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Vinařská turistika
Pohádkové regiony
Lázeňství
Lázeňská zařízení
Lázeňské domy a sanatoria
Kongresová turistika
Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Ubytování a stravování
Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Gastronomické speciality
Království perníku

Městský úřad Šumperk zvyšuje kvalitu služeb

Kvalita poskytovaných služeb je v dnešní době velmi diskutovaným pojmem. Na kvalitu služeb poskytovaných občanům je kladen ze strany Městského úřadu Šumperk velký důraz, proto se MěÚ Šumperk průběžně zapojuje do programů, jejichž cílem je zvýšení kvality poskytovaných služeb.
V roce 2003 se MěÚ Šumperk zapojil do Benchmarkingové iniciativy, jejímž smyslem je zjistit, jak organizace pracuje z hlediska vstupů, tj. zaměstnanců, financí a dalších zdrojů, a jaká je úroveň služeb, které zajišťuje. Vše se porovnává s dalšími úřady zapojenými do výše uvedené iniciativy, vytyčí se rozdíly, které pak lze využít k vymezení zlepšitelných oblastí. Proces benchmarkingu se dá využít i jinými způsoby - lze si vytvořit konkrétní představu o dobrých praktických postupech v jiných organizacích, o službách, které by úřad mohl zajišťovat navíc včetně způsobu zajištění.
Benchmarking je využíván úřadem k porovnání výkonů s ostatními úřady a k měření výkonnosti.
Městský úřad je jedním ze spoluautorů publikace "Dobré praxe z benchmarkingu", která byla zpracována v rámci projektu Zavádění moderních metod řízení kvality na úřadech. V této publikaci úřady prezentují vlastní dobré praxe a odzkoušené metody.
V roce 2006 se MěÚ zapojil do projektu financovaného z Evropského sociálního fondu v rámci opatření Operačního programu rozvoje lidských zdrojů pod názvem Implementace systému kvality řízení v podmínkách městských úřadů v Olomouckém kraji a do projektu Olomouckého kraje Posílení kapacity místních a regionálních orgánů při plánování a realizaci programů v Olomouckém kraji. "Záměrem je za využití evropského modelu nesoucího název CAF nalézt oblasti, v nichž je žádoucí učinit takové změny, které by mohly zlepšit kvalitu prováděných činností úřadu jak ve vztahu k veřejnosti, tak i v rámci zdokonalování vnitřního chodu organizace ve vztahu ke všem subjektům, s nimiž náš úřad přichází v rámci své činnosti do kontaktu," upřesňuje projekt Ing. Marie Dvořáčková, vedoucí kanceláře tajemníka, která má projekty zlepšování kvality "pod křídly". "Městský úřad prověřuje kvalitu úrovně kontaktu s klientem i jinými známými metodami, např. Mystery klient, což je systém tajných návštěv na jednotlivých odborech, na základě kterých jsou hodnoceny komunikační a profesní dovednosti úředníka," doplňuje Ing. Dvořáčková.
V rámci práce na těchto projektech byla vytvořena sebehodnotící zpráva obsahující hodnocení jednotlivých činností, procesů - jejich silné a slabé stránky. Zároveň byl vytvořen i plán zlepšování práce, který je průběžně vyhodnocován a plněn. Na základě tohoto plánu byla např. zpracována metodika průzkumu spokojenosti občanů v návaznosti na činnosti úřadu, provedl se dotazníkový průzkum a jeho vyhodnocení.
Rada České republiky pro jakost ve spolupráci se Sdružením pro Cenu České republiky za jakost (realizátor programu) vyhlásila udílení Národní ceny České republiky za jakost. MěÚ Šumperk přihlásil sebehodnotící zprávu podle modelu CAF a získal ocenění v Programu Národní ceny ČR za jakost - veřejný sektor (veřejná správa) za zapojení organizace. U příležitosti předávání Národní ceny ČR za jakost 2007 se dne 12. listopadu 2007 konal ve Španělském sále Pražského hradu Slavnostní večer. Slavnostního předání se zúčastnil předseda Senátu Parlamentu ČR MUDr. Přemysl Sobotka, náměstek ministra průmyslu a obchodu Ing. Luboš Vaněk, předseda Rady ČR pro jakost JUDr. Ing. Robert Szurman a vedoucí představitelé ministerstev, orgánů a organizací veřejné správy, podnikatelských svazů a sdružení a další významné osobnosti.
Městský úřad Šumperk získal společně s Městským úřadem Jablunkov a Českým statistickým úřadem Ocenění za zapojení organizace. Ocenění převzal Ing. Petr Suchomel, 2. místostarosta, společně s Ing. Marií Dvořáčkovou, vedoucí kanceláře tajemníka.

Ing. Andrea Jahnová (tisková mluvčí)
Ing. Marie Dvořáčková (vedoucí kanceláře tajemníka)

Ocenění
Ocenění
DALŠÍ INFORMACE: Městský úřad Šumperk
Zveřejněno 15.11.2007 v 15:01 hodin
Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
ATUR ČR
Podmínky členství ATUR ČR
Aktuality
Turistické regiony ČR
Turistické oblasti ČR